תזונה ונטורופטיה

תזונה היא נושא שמעסיק רבות נשים בהריון ולאחר לידה. איך לאכול בריא בהריון? מה מקבל התינוק שלי דרך מה שאני אוכלת? איך לשמור על עלייה מתונה ובריאה במשקל בזמן ההריון? מתי מתחילים דיאטה לאחר לידה? מה לאכול כדי לעודד ייצור חלב? כל השאלות האלה ועטד חשובות וצריכות להיות מופנות לאנשי מקצוע מקצוע בתחום התזונה. קיימות גישות והכשרות שונות. ממלץ להכנס למומחים השונים ולבדוק איזו גישה מתאימה לכן ביותר ולאמץ ליווי מקצועי תזונאי בתקופת ההריון ולאחר הלידה.
גם כך בהריון אנחנו עולות במשקל ועם זאת יש להקפיד על התזונה, וזאת לטובת הבריאות שלך ושל העובר שבבטן, שעסוק כרגע בגדילה.
חשוב : תזונה בהריון
תזונה בהריון: המשפט "אני אוכלת בשביל שניים" מוכר ושגור כמעט בפי כל אישה בהיריון. אך האמת היא ש"אני אוכלת בשביל שניים" אינו מתייחס למצב שבו יש לאכול יותר, אלא מתייחס למצב בו יש להקפיד על התפריט היומי מבחינה בריאותית. כיוון שהאוכל אותו האישה האוכלת יהיה גם האוכל ממנו יוזן העובר ועל כן מוטב להעדיף אוכל בריא על פני ג'אנק פוד. כמו כן בזמן ההיריון גוף התינוק נבנה ולוקח את כל מה שהוא צריך כדי לצמוח ולגדול, דאגה לתזונה מאוזנת עשירה בויטמינים מינרלים וכל יסודות המזון להם את זקוקה ישמרו על המאגרים שלך ועל בריאותך.
ראשית כל חומצה פולית
חומצה פולית ממומלץ ליטול כל 3 חודשים לפני הכניסה להריון ועד כשלושה חודשים לאחר הכניסה להיריון וזאת כיוון שחומצה פולית מאוד חיונית לבניית תאי הגוף ולחילוף החומרים והיא אף תומכת בבניית מערכות גוף העובר אשר מתהוות בחודשים הראשונים. חומצה זו ניתן ליטול באופן טבעי ע"י אכילה של פירות וירקות מהטבע, (ירקות ירוקים ועלים, קטניות, כבד, דגנים מלאים ופירות הדר) ואף באופן מלאכותי ע"י נטילת כמוסות.
תפריט ליום
ידוע שלאישה בהיריון יש חשקים קיצונים למאכלים ספציפיים אך עם זאת מומלץ להכיר את ההנחיה הנכונה לתזונה מושכלת. התפריט המומלץ הוא כזה: יש לצרוך בין 7-11 מנות מקבוצת הלחם והדגנים. דוגמאות למנה: חצי כוס דגני בוקר, 2 פריכיות אורז, תפוח אדמה, קלח תירס, כוס אורז, 3 כפות גרנולה, או חצי כוס פסטה. בנוסף יש לצרוך 5 ירקות, (כל ירק חיוני ולגיטימי),  בין 2-4 פירות , (המגוון הנו רחב),  ועד 4 מוצרי חלב ו6 מנות בשר.
תוספי מזון
אין זה סוד שלא תמיד מתחשק לאכול את מה שמומלץ גם אם זה לטובת האפרוח הקטן שבבטן. לעיתים מוטב לאכול משהו והעיקר לאכול. על כן חברות התרופות והמוצרים הטבעיים מוציאים מגוון של תוספי מזון לטובת תזונה בהריון אשר משלימים את התזונה הרצויה ע"י בליעה של קפסולה קטנה, או ע"י מציצת כדור או בליעה של מספר טיפות. רוב הנשים מעדיפות אופציה זו כיוון שהיא מאפשרת יותר להקפיד, יותר מסתדרת על החשקים שלהן ומרגיעה את המצפון הרעב לעוד דברים שאינם בריאים.