פוסט מופלטה – חזרה לשגרה עם תזונה מבריאה

חזרה לשגרה – הדרך הבריאה והקלה והבריאה לפתוח את האביב

אז אחרי ש…

אכלנו-טיילנו-אירחנו-אכלנו-ניקינו-אכלנו-התארחנו-טיילנו ושוב אכלנו, נגמר הפסח וחוזרים לשגרה. אז קראנו לדגל לשני תשובה, נטורופטית פרקטית שתעניק לנו כמה עיצות זהב לחיים שאחרי המצות והמופלטות. אז אם סיימתן את החג פלוס 2 ק"ג או אם אתן רוצות לנצל את האביב שהתחיל רשמית לאסוף את עצמכן תזונתית , יש כמה דברים שמומלץ לעשות ולשים אליהם לב..

מים!

מים הם הדבר הפשוט והזמין ביותר עבורנו, ובכל זאת, מעל 60% מהאוכלוסייה המערבית מסתובבת באופן קבוע במצב כזה או אחר של התייבשות! מחסור במים הוא אחר הגורמים העיקריים למגוון בעיות שפוגעות באופן משמעותי באיכות החיים: כאבי ראש, עצירות, עור יבש, חוסר ריכוז ו.. אי ירידה במשקל. כן, כשהגוף מיובש פשוט לא טוב לו וזה משפיע על כל תהליך, מהיכולת לחשוב ועד לירידה במשקל.

אז מה עושים? לכבוד האביב שימו מידי בוקר בקבוק של ליטר מים לפחות בתיק והקפידו לסיים אותו עד השעה 14:00,  ב14:00 מלאו אותו שוב וסיימו עד שתלכו לישון.

השימוש בבקבוק יאפשר לכן לאמוד בדיוק כמה אתן שותות (או לא שותות) ויהפוך את השתייה למשהו זמין ונגיש (כי כשצריך לקום מהמחשב וללכת למלא כוס מים זה בד"כ לא קורה …)

חשוב, כשאומרים מים, הכוונה למים! לא מים בטעמים (שזה בעצם מיץ), לא מים עם ויטמינצ'יק דיאטטי ולא סודה. מים. פשוט מים.

ירוק בחוץ וירוק בפנים

עכשיו כשהכל בחוץ ירוק ופורח זה הזמן לאכול הרבה יותר עלים ירוקים  (עלי בייבי, קייל, תרד, חסות מכל הסוגים, פטרוזיליה וכדומה) על מנת לקבל כמה שיותר כלורופיל. הכלורופיל אשר נמצא בכל העלים הירוקים (במיוחד בעשב חיטה), משמש כחומר ניקוי בגוף, הוא מנקה ומטהר את הכבד, מקרצף את המעיים ומעשיר את הדם בחמצן. בנוסף, הכלורופיל נקשר למתכות כבדות ומסייע בסילוקן מהגוף.

העלים הירוקים (לדוגמה פטרוזיליה, בזיליקום…) מכילים גם כמות יפה של ברזל וויטמין C.

לתת למערכת העיכול הפוגה קלה מחלבון מהחי…

אני לא מנסה להפוך אתכן לצמחוניות, אבל רק לשבועיים עשו לגוף הפוגה מכמויות החלבון מהחי (בשר ומוצרי חלב). לגוף יש בד"כ מאגרי חלבון שמספיקים למספר שבועות, וכיום, לעומת המצב התזונתי לפני 50 שנה, לא חייבים לאכול חלבון מידי יום ומידי ארוחה. ההמלצה היא להפחית באופן משמעותי, או בכלל, למשך שבועיים מכמויות החלבון מהחי. ההרגשה תהיה הרבה יותר קלילה וזו הזדמנות לגוף להשקיע פחות זמן בעיכול ויותר זמן בתחזוקה (עם יד על הלב, כמה מכן מרגישות עייפות וכבדות אחרי ארוחת הצהריים או ארוחות שישי? לרוב אלא ארוחות גדולות יותר וכבדות יותר…) תנו לגוף קצת הפוגה..

לסיכום: בשבועיים הקרובים הקפידו לשתות יותר מים, לאכול יותר ירקות (ובמיוחד יותר עלים ירוקים) ואפשרו לגוף הפוגה מארוחות כבדות, במקום זאת אכלו ארוחות קטנות ותכופות יותר עם אורז, ירקות מכל הסוגים והצבעים וקטניות.

מאחלת אביב נהדר והרבה בריאות!

שני תשובה R.Na לעמוד המומחה של שני לחצי כאן

הכותבת הינה נטורופתית רשומה באגודה הישראלית לנטורופתיה , מרצה ובעלת הקליניקה לתזונה מבריאה

אתר:  WWW.NUTRISHANI.COM

פורסם ב: בריאות

על המחבר:

תגובות פייסבוק

comments

1 תגובה אחת "פוסט מופלטה – חזרה לשגרה עם תזונה מבריאה"

קישור חוזר | RSS תגובות

  1. מאת אפרת:):

    מקסימה! :)

הוסף רשומת תגובה