תזונה בהנקה, תבלינים – חלק ג'

אמהות רבות מתחילות לשים לב לתזונה שלהן דווקא בתקופת ההריון ובעיקר לאחר הלידה. זהו חלק ג' בסדרת הכתבות שלנו על תזונה מומלצת לאם המניקה


תבלינים מומלצים לאימהות מניקות


שום

השום מוכר ביתרונות שלו לבריאות שלנו והוא מוכר לאורך ההיסטוריה כמזון מגביר חלב. תגלית מחקרית מעניינת מצאה שתינוקות תופסים את השד טוב יותר, יונקים ומקבלים יותר חלב כשהאם אכלה שום לפני ההנקה. אם את לא אוהבת שום, אולי נסי ליטול תוסף תזונה של שום כשעה לפני ההנקה. אם את לא מורגלת באכילת שום, עשי זאת בהדרגה ועקבי אחר התגובה של תינוקך. את יכולה לשלב שום כחלק מתיבול טרי או כחלק מהבישול. (אגב גם לבצל תכונות לקטוגניות)

שימי לב: לא מומלץ לשלב שום בתזונה שלך אם את נוטלת תרופות לדילול דם.

זהירות: לא מומלץ לתת שום לתינוקות ולפעוטות בשום צורה שהיא. שום הוא תבלין צורב לרקמות עדינות של תינוק. קירוב של שום לאף או לעיניים של תינוק עלול לגרום לתינוק לכאב ואף לסכן אותו. תינוק יכול ליהנות מהיתרונות של חלב אם שאכלה שום.

ג'ינג'ר

מסייע בשחרור החלב וליצירת זרימה טובה, נפוץ בבישול אסיאתי.

שימי לב: לא מומלץ לאכול ג'ינג'ר מיד לאחר לידה בעיקר אם היה איבוד דם רב בלידה מחשש לדימום מוגבר.

זהירות: לג'ינג' יש נטייה להגביר את ההשפעה של תרופות שאת נוטלת. מומלץ להיוועץ ברופא אם נוטלת תרופות בעיקר נגד סכרת, דילול דם או תרופות ללב.

תיבול

הוסיפי פטרוזיליה, אניס, שמיר וקימל לארוחות שלך. גם פלפל שחור במינון מוגבל יכול לסייע.

כרכום

התיבול המרכזי בקארי (אוכל הודי). בעל תכונות אנטי דלקתיות, ונוגד חמצון. מחקרים היום בודקים את ההשפעה של כרכום על מניעת מחלות כגון אלצהיימר, ראומטיזם (שיגרון) וסרטן. הכרכום גם ידעו ביכולת שלו להגביר חלב ובין השאר למנוע או לצמצם דלקות בשד. חצי כפית של כרכום ביום יכולה למנוע דלקות בשד.

שימי לב: יש הרבליסטים (מומחים בצמחי מרפא) שממליצים לנשים בהריון להימנע מכרכום אם יש סכנה להפלה

בשבוע הבא על מזונות מיוחדים ותפריטים מעניינים.

_____________________________________________________

תזונה בהנקה – חלק א'

_____________________________________________________

תזונה נכונה לאמהות מניקותתזונה בהנקה חלק ב'

פורסם ב: מאמרים

על המחבר:

תגובות פייסבוק

comments

2 תגובות "תזונה בהנקה, תבלינים – חלק ג'"

קישור חוזר | RSS תגובות

  1. מאת עדי:

    היי, תבדקי את עצמך שוב לגבי הפטרוזיליה. היא משתנת ממש לא מתאימה להגברת חלב אלא ההפך, עלולה לייבש.

  2. מאת nika:

    הי עדי תודה על ההערה. התייעצתי עם שני תשובה התזונאית שלנו וזו המלצתה:
    פטרוזיליה בכמויות גדולות (!) אכן בעלת אפקט של שיתון, טובה מאוד בכל הקשור לבצקות, פחות טובה אם יש לחץ דם נמוך… אז ההנחיה אם כן או לא צריכה להיות ספציפית למקרה.
    מקווה שזה מבהיר את הנושא

הוסף רשומת תגובה