כמה את צריכה לשתות כשאת מניקה?

האם את במירוץ שתיה כדי להגביר חלב?

האם את רצה לשירותים כל שעה או פחות?

האם גם לך אומרים שתי הרבה כי את מניקה?

כדאי שתדעי כמה דברים חשובים על מה החשיבות של נוזלים לגופך,

מה המינון המומלץ?

ואיך לשפר את איכות חייך באמצעות התאמת הרגלי השתיה שלך לגופך?

.

כמה עובדות בסיסיות על שתיה

  1. אדם בוגר זקוק לליטר וחצי נוזלים ביום
  2. רצוי שהנוזלים יהיו רק מים.
  3. רצוי שנשתה אותם במהלך היום ולא היממה
  4. לחלק אותם באופן שווה יחסית על פני היום

כמה צריכה לשתות אישה מניקה?

אישה מניקה, לעומת זאת- זקוקה ל.. 2 ליטר נוזלים.

כן,זה הכל. מדובר ב-8-10 כוסות ביום. (לפי מדד של כוס חד פעמית פשוטה מכילה 200 מ"ל- 10 כוסות הן 2 ליטר). הכוסות שלנו בבית בדרך כלל גדולות יותר.

איך כל זה משפיע על שלפוחית השתן שלך ורצפת האגן?

פעמים רבות מגיעות אלי נשים לאחר לידה, תוך כדי הנקה. עקב "ביקורי יתר בשירותים", "קשיים בהתאפקות" "הליכות מרובות לשירותים במהלך הלילה" או בשם המקצועי "תכיפות ו/או דחיפות במתן שתן". כמובן שמגיעות גם נשים בגלל דליפות שתן.

  • אישה ששותה יותר מידי, אני מדברת על כמויות ממש גדולות כמו 4-5 ליטר מים ביום, עושה לעצמה נזק בכמה אופנים:
  • השפעה על מפל הריכוזים של חומרים חשובים בדם – ריכוז המינרלים והמלחים בגוף אמור להיות X. אם נשתה יותר מידי, נדלל את הריכוז (1-X) ונגרום לצריכה או ייצור מוגבר של חומרים מסויימים בגוף או לחילופין- יציאה של חומרים אחרים דרך השתן כדי להעלות ריכוז של חומר אחר.
  • העמסה על מערכת השתן כולה. צורך בעבודת יתר בעיקר של הכליות.
  • Over use של מערכת שרירי רצפת האגן. אם השלפוחית מתמלאה יותר מהרצוי, היא כנראה תצטרך להתרוקן יותר ואז נצטרך לעבוד יותר עם שרירי רצפת האגן שלנו.

איך לשנות את הרגלי השתיה שלי?

קודם כל בדקי את עצמך- האם את שותה יותר מידי?

בטבלה פשוטה, רשמי לעצמך מה וכמה את שותה במהלך יום. צייני את שעת השתייה כדי שתוכלי לראות האם יש נקודות מסויימת ביום שאת שותה בהם יותר או פחות, האם היום מאוזן ואחר כך תוכלי להשוות זאת לטבלה הנוספת של מתן שתן ולראות את הקשרים בין שתי הטבלאות הללו.

שעה סוג כמות

סוג המשקה רלוונטי כי יש משקאות משתנים יותר מאחרים. הבולטים שבהם הם כמובן קפאין (קפה ותה), משקאות מוגזים (גם סודה), משקאות ממותקים מאוד (בכלל סוכר נוטה לשתן עקב הרצון המיידי של הגוף "להיפתר" ממנו) ואלכוהול.

במקביל, אני ממליצה לך לבדוק- כמה את הולכת לשירותים?

בטבלה הזו רשמי מתי את הולכת לשירותים. אם את חושדת שיש לך בעיה בריצפת האגן, אני ממליצה לך להוסיף מדידה של כמות השתן (לתוך כוס ולשפוך- כמו בבדיקת שתן..). ובנוסף- צייני לעצמך- האם הלכת לשירותים כי הרגשת צורך? האם כבר היה לחץ חזק/ קושי בהתאפקות? או שזוהי הליכה יזומה. כלומר- ללא צורך. (למשל לפני יציאה מהבית, לפני השינה ועוד).

שעה כמות אופן מתן שתן
צורך טבעי לחץ חזק יזום

נסי לערוך טבלאות כאלה למשך 24-48 שעות.

תתפלאי לגלות, כמה ידע חשוב תוכלי להסיק מהן!

לאחר שעשית את הטבלאות כדאי לדעת:

באופן תקין, אישה אמורה להגיע לשירותים עד 7 פעמים במהלך יום. (יום ממוצע של אישה בוגרת הוא בערך 18 שעות אערות כלומר- כל שעתיים שלוש).

במהלך הלילה- קימה אחת לשירותים נחשבת תקינה (בגיל המעבר גם פעמיים עדיין בטווח התקין).

הרגלים מול בריאות הגוף

נסי לבדוק ולשאול את עצמך, העזרי בטבלאות- האם את הולכת לשירותים כי את צריכה? כי את רגילה? כי חונכת לכך?

נשים מניקות רבות הולכות לשירותים באופן יזום לפני ההנקה או מיד אחריה. הן עושות זאת כדי שיהיו פנויות להניק או כדי שיוכלו לנוח רגע לבדן בשירותים. בנוסף, מתפתח הרגל של קימות בלילה: "כבר קמתי לילד, לאו דווקא היונק, אז אחזור למיטה דרך השירותים" אחר כך אנו מגלות- שהתינוק כבר גדל והפסיק להתעורר ואנחנו עדיין הולכות לשירותים 3-4 פעמים בלילה.

טיפים מועילים כדי להקל על עצמך ולמנוע נזקים בעתיד:

  • אם את שותה יותר מ-2 ליטר, נסי להפחית בהדרגה את הכמויות.
  • אחת הדרכים הקלות להפחית שתיה מרובה, היא למלא ולשתות חצי כוס במקום כוס מלאה או לעבור לבקבוקים אם פיה ואז רק להרטיב את הפה
  • אם את שותה הרבה משקאות משתנים- נסי להוריד אחד מהם (מים במקום סודה, כוס קפה אחת פחות).
  • נסי לצמצם קודם כל, את מספר הפעמים שאת הולכת באופן יזום לשירותים.
  • נסי לשים לב לשעון ולבדוק כמה זמן עבר מהביקור הקודם שלך. נסי להתאפק עוד 5 דק' ובהדרגה, נסי להעות את מרווחי הזמן בין ביקור לביקור.
  • תרגלי את רצפת האגן שלך- חזקי אותה ושפרי את הסיבולת שלה כדי שתוכלי להתאפק יותר בקלות.
  • נסי את טכניקת הדחייה: שילוב של נשימה רגועה ומרגיעה (שלפוחית השתן נוטה להתכווץ במצבי סטרס) ותרגול עדין של כיווץ והרפייה באופן חוזר (קצת דומה ל"מצמוץ" בעיניים או סגירה ופתיחה עדינה של העפעפיים) מורידים אט אט את הצורך במתן שתן.

ניפוץ מיתוס – לגבי שתיה והנקה

אם את שותה הרבה כדי להגביר חלב דעי, שההמלצה לשתות הרבה מקורה בחשש מפני נשים שממעטות לשתות ועלולות להתייבש. אישה מיובשת וחלשה לא תוכל להניק ביעילות. אין כוונה לכך שככל שתשתי יותר כך יגבר ייצור החלב שלך. הכנסי לכאן כדי ללמוד שיטות יעילות ל הגברת חלב

מגישה לכן באהבה את המאמר הזה גזית מרגלית, פיזיותרפיסטית של רצפת האגן – לדעת עוד על גזית הקליקי כאן

תנוחות לידה מומלצות הקליקי כאן

פורסם ב: בריאות, מניקהTV

על המחבר:

תגובות פייסבוק

comments

הוסף רשומת תגובה