ספורט בהריון – לאן כולן הולכות?

אם עד עכשיו ויתרת על התענוג או שאת ספורטיבית בדם – בהריון זה לא הזמן להתחמק, זה הזמן לפעול! ספורט בהיריון מומלץ, בריא ומהנה. במקביל יש לשמור על כללי זהירות ולוודא התאמה.

ספורט בהריון – יש דבר כזה

נשים רבות מגלות את עולם הספורט דווקא בזמן ההיריון. צורך זה יכול לצוץ עקב הרגשת כבדות, הצורך לשמר את צורת הגוף, להכין את הגוף ללידה, להרגיש יעילה, להזרים אדרנלין, להתאוורר, לאתגר את עצמך וכדומה. על כן זה המקום להבהיר שספורט במהלך ההיריון מותר, אפשרי ואף מומלץ, אך כל עוד מיידעים את המאמן על ההיריון, שומרים על כללי זהירות, נמנעים מספורט אגרסיבי שמסוכן לעובר, (קיקבוקסינג למשל) ולא נהיים קיצונים.

אישה שעסקה בספורט לפני ההיריון יכולה להמשך לעסוק בתחום, אך זאת כל עוד היא אינה מגזימה, קשובה לגוף שלה, בודקת שנישת ספורט בהריון אינה מסוכנת לעובר, (למשל לא מומלץ לקפוץ יותר מידי בחודשיים הראשונים), ולא להעלות פתאום את הרף. כמו כן יש להיות ערוכים לכך שפתאום דברים שהיו לפני כן אפשריים נהפכים להיות יותר קשיים, פחות מוצאים כוחות, פחות יש אוויר ובאופן כללי כל הפעילות נהפכת להיות יותר קשה. במקרים כאלו יש לזרום עם הגוף ולשקול הורדה במאמץ.

הליכה בהריון

הליכה מהווה פתרון מצוין עבור הצורך ב ספורט בהריון. הליכה בריאה מאוד וגם אישה בהריון יכולה להתמיד על 3 פעמים הליכה מתונה בשבוע. יותר מכך גם איגוד הגניקולוגים האמריקאים ממליצים על הליכה בת 30 דקות כל יום וזאת כיוון שמדובר בפעילות ארובית שאינה מעמיסה על המפרקים, מסייעת בפיתוח סיבות לב ריאה ותומכת בהזרמת דם תקינה. גם פה יש להיות מתונים, קשובים לגוף, ללכת במסלולים מוארים, ולזכור שהאגדה מספרת שהליכה עוזרת לזירוז לידה…

יוגה בהריון או פילאטיס בהריון

מומלץ ומהנה. סוגי ספורט אלה לרוב מותאמים לגוף שלך בתקופת ההריון. מערבים הכנה של הגוף ללידה כמו למשל בתחום של יוגה נשית נשימות ודמיון מודרך שיסייעו לך גם במהלך הלידה. תרגול קבוע יעניק לגוף שלך שחרור, מתיחות והקלה בתחושת העומס שאת חווה.

כללי בטיחות

יש מקרים בהם שווה לערב רופא לפני שניגשים לעסוק בספורט במהלך ההיריון.  כך שאם אישה יודעת שהיא סובלת מצירים מוקדמים, סוכרת, רעלת הריון, לחץ דם גבוה, יש סיבוכים עם מיקום השליה וכדומה, עליה להתייעץ עם מומחה לדבר. בנוסף אם בזמן האימון מרגישם משהו לא תקין, עדיף לעצור את האימון ולהתייעץ עם רופא. לבסוף יש להקפיד על אורך התעמלות מתון. לא להעלות באופן קיצוני את הדופק, לא לתת לחום הגוף לקפוץ ולהימנע ממצב של תשישות. לסיכום ספורט תמיד מומלץ אך יש לבדוק היטב לפני שמתחילים לעסוק בו.

פעילות מהנה שתהיה לך!

פורסם ב: אמהות בדרך

על המחבר:

תגובות פייסבוק

comments

הוסף רשומת תגובה