כאבי גב בהריון – כיצד להמנע? והמלצות לטיפול

כאבי הגב הם מהתסמינים הנפוצים ביותר בהריון, למרבה הצער הם יכולים להתחיל בשלב מאוד מוקדם של ההיריון, להימשך, ואף להחמיר, עד הלידה. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות עם זה, כפי שכאבי הגב בהריון נפוצים, כך קיימים גם לא מעט פתרונות שיכולים לעזור ולהקל על הכאב.

למה הגב כואב?

הגורמים לכאבים הם כמובן הבטן ההולכת וגדלה, הגב התחתון מתקמר יותר מבדרך כלל על מנת להתמודד עם העומס והתוצאה של כל זה היא, כפי שניחשת- כאבים!! סיבה נוספת היא הרחם שגדל ומשנה את מרכז הכובד של הגוף קדימה, כך שנוצר לחץ גבוהה עוד יותר על הגב התחתון. בנוסף לשינויים ביציבה של הגוף, כבר בשלבים הראשונים של ההיריון הגוף מתחיל להפריש רלקסין, הורמון שמטרתו לרכך את הרצועות והמרפקים בגוף על מנת לאפשר לעובר לעבור, בבוא העת, דרך רצפת האגן החוצה. מצב זה, של גמישות יתר במפרקי הגוף מאלץ את השרירים לעבוד קשה יותר על מנת לשמור על יציבות המפרקים.

חברי את כל הגורמים האלה יחד ומה קיבלת? חתיכת כאב גב.

אז אחרי שהבנת מה הסיבה לכאבים, קבלי את הרשימה המלאה של כל הדרכים שיעזרו לך להקל עליהם

כיצד ניתן להתמודד עם כאבי הגב?

  • שימי לב ליציבה שלך בזמן ישיבה- הישיבה מעמיסה כובד על עמוד השדרה יותר מכל תנוחה אחרת ולכן חשוב להקפיד לשבת על כסאות המספקים תמיכה טובה, רצוי עם משענת גב ישרה וכרית מוצקה. שימי לב שהברכיים לא חוצות את קו כפות הרגליים, מנח זה יכול לאגן לנטות קדימה, תוך העצמת הכאב של השרירים.
  • ישיבה ממושכת יכולה לגרום לכאבי גב גדולים עוד יותר, הקפידי לעשות הפסקות בערך כל שעה, לעמוד , ללכת מעט ולמתוח את הגוף.
  • למרות ההמלצה הקודמת, נסי לא לעמוד יותר מדי זמן רצוף. אם העבודה שלך היא על הרגליים, נסי להניח רגל אחד על שרפרף נמוך על מנת להוריד קצת מהלחץ על הגב התחתון.
  • הימנעי מהרמת משקלים כבדים , ההיריון הוא תירוץ טוב להשאיר את המשאות הכבדים לאנשים אחרים, אבל אם את חייבת עשי זאת לאט, יצבי את עצמך על ידי פיסוק רחב וכיפוף ברכיים והרימי את הזרועות והרגליים שלך ולא את הגב.
  • הקפידי על תזונה ומשקל, נכון שזה מפתה לאכול כי גם ככה הבטן גדלה, אבל השתדלי לא לעלות הרבה במשקל בהריון, משקל עודף יוצר עומס על כל גב.
  • נעלי נעליים נוחות, את עקבי הסטלטו עדיף להשאיר בארון בזמן ההיריון, למרות זאת, רצוי להימנע מנעליים שטוחות. מומחים ממליצים על עקב נמוך של כ 3 סנטימטר כדי לשמור על הגב במנח הנכון.
  • הקפידי לישון על מזרן קשיח, אם אין לך כזה את יכולה להשתמש גם בכרית הריון באורך מטר וחצי היכולה לעזור לך למצוא תנוחות שינה הממזערות לחץ.
  • השתמשי בשרפרף כדי להגיע למדף העוגיות, שימוש בעזרים יציבים יעזור למנוע עומס על הגב, בעצם, עדיף שתשאירי את העוגיות במקום שלהם…
  • בצעי תרגילים של הטיית האגן לחיזוק שרירי רצפת האגן, את יכולה להיעזר בכדור פיזיו בגודל התאים, ישיבה על הכדור מקלה על העומס שנוצר על הגב ועוזרת  להטות את האגן קדימה, אחורה ולצדדים.

חגורת הבטן של carriwell מסייעת בתמיכה בגב התחתון ובבטן ההריונית – לחצי על התמונה

פתרון מומלץ לכאבי הגב בהריון

ניסית את הכל והכאב לא עובר?

הורידי קצב ועברי לאורח חיים רגוע יותר עד כמה שתוכלי

השתדלי להימנע ממחשבות מלחיצות ולהירגע ככל הניתן, מחשבות חיוביות יקלו על הגוף להרפות ולהקל על השרירים. נסי שיעורים של יוגה להריון, זו דרך נפלאה להרגיע את הגוף ואת השרירים ואם את יכולה פנקי את עצמך באמבטיות חמות ועיסויים המיועדים לנשים בהריון.

אם גם זה לא עזר את יכולה לברר על דיקור סיני, שיאצו, רפלקסולוגיה או פיזוטרפיה לנשים בהריון.

בכל מקרה זכרי תמיד, זו תקופה שבה הגוף שלך עובר שינויים מהירים והוא מגיב לזה. אבל זו תקופה קצרה (גם אם לפעמים נדמה לך שההריון הזה לא נגמר), זה יעבור, אבל יעבור טוב יותר אם תעצרי רגע ותדאגי גם לעצמך.

זכרי! את הנכס הכי חשוב לתינוק שלך ולכן בתור המלכה האם – קודם כל את הכי חשובה רגשית ופיסית.

פורסם ב: בריאות

על המחבר:

תגובות פייסבוק

comments

הוסף רשומת תגובה