כאבים בגב התחתון – 10 טיפים לשמירה על הגב ולנשיאה נכונה של תינוק

כיצד תוכלי לשמור על תינוקך, ולשמור על הגב ועל רצפת האגן שלך?

איך לשאת את תינוקך נכון ולמנוע כאבים בגב התחתון

הבאנו כאן מספר נקודות מתוך ההרצאה שהעבירה גזית מרגלית, פיזיותרפיסטית של רצפת האגן, בשנה שעברה, בהפנינג המנשאים הישראלי.

נכון, ילדינו מקסימים ואהובים ונעשה בשבילם כל מה שצריך, נוציא עליהם את מיטב כספינו ונגרע מעצמינו כדי שלהם יהיה יותר. אבל- האם יש ערך מוסף לטיפול באם התינוק? האם אמא שלא סובלת מכאבים ביחסי מין, לדוגמא, תהיה במצב נפשי טוב יותר ובזוגיות טובה יותר אשר יאפשרו לה להכיל את תינוקה באופן טוב יותר עבורו? האם אם שרצה כל חצי שעה לשירותים מספקת לתינוקה הקטן את כל צרכיו? האם היא פנויה להתמקדות בהנקה הראשונית כהשלפוחית שלה לוחצת והיא רק רוצה כבר לסיים להניק ולהגיע לשירותים?

ברור לי שאם בריאה (בכל המובנים) תגדל תינוק בריא יותר (בכל המובנים). אני חושבת שלעיתים קל יותר לאישה לחשוב על הטיפול בה כ"שיפור יכולתה לטפל בילדיה". אם זה מה שיגרום לה, לך להגיע לטיפול- דיינו!

.10 טיפים לשמירה על גופך הנשי.

(אגב, כמעט כל האמור כאן נכון גם לאבות :-)

1: ישיבה, התנוחה הפופלרית ביותר בחברה המודרנית, היא גם המזיקה ביותר לעמוד השדרה שלנו.

2: לשבת פחות, להפסיק ישיבה לצורך העמדות והשענות לאחור מספר פעמים ברצף או הליכה של מספר צעדים. כל האפשרויות האלה יורידו את העומס המצטבר בחוליות ובדיסקים התחתונים.

3: מומלץ לעשות פעילות גופנית שאתן יכולות להתמיד בה. מחקרים מראים כי הליכה (בקצב שיחה) של 15-20 דקות, 3 פעמים בשבוע, מפחיתה משמעותית את כאבי הגב.

4: היציאה או הבחירה במנח שאינו שכיבה בעת הלידה, גם אם רק לפרקים, תאפשר תנועתיות גדולה יותר של מפרקי האגן ולכן, תקל על הלידה.

5: תרגול של רצפת האגן באופן שגרתי וקבוע, לא רק בזמן ההריון ולאחר הלידה, יכול להקל ואף למנוע (!) כאבי גב תחתון! מומלץ לתרגל רצפת אגן כחלק מחיזוק כללי של השרירים המייצבים למניעת כאבי הגב וכ"טיפול מונע" לבעיות רצפת אגן.

6: גורם חשוב ועיקרי המכביד עלינו ועל הגב שלנו הוא העמסת יתר- אם בנשיאת ילדים ואם במטלות הבית. אחד הפתרונות שנמצא לבעייה הזו הוא המנשא.

7: התאמה אישית של המנשא אל הנושא/ת את התינוק בכל לבישה!

8: איך מתרגלים בבית.

תרגול כוח: בשכיבה על הגב, ברכיים כפופות. תרגול נשימה אל הבטן. בשאיפה הבטן מתנפחת ובנשיפה- איסוף: סגירה והרמה של רצפת האגן והכנסת הבטן התחתונה פנימה. האיסוף צריך להיות מהיר ובשיא הכוח. להחזיק לרגע קט ומיד לשחרר. לחזור על הכיווץ 2-3 פעמים ואז לנוח. לחזור על הסט 3-4 פעמים ביום.

9: "טכניקת הדחייה".

הדחייה היא של הביקור הבא בשירותים…נסי לכווץ ולהרפות בעדינות את הסוגר. כמו מצמוץ בעיניים- סגירה ופתיחה של הסוגרים התרגול יעביר בהדרגה את הצורך ללכת לשירותים. (אנו משתמשות כאן ברפלקס לפיו, כשרצפת האגן עובדת- השלפוחית נחה).

10: דברי עם נשים אחרות. (אמא, סבתא, אחיות, חברות קרובות ורחוקות). תתפלאי לשמוע כמה נשים סובלות מבעיות שונות ברצפת האגן. העבירי להן את הבשורה: "טפלו בעצמיכן! זה אפשרי!"

 

הזמנה אישית של גזית מרגלית

בשנה שעברה נערך הפנינג המנשאים הראשון בישראל. ההפנינג הוא חלק מיום המנשאים הבינלאומי. בכל העולם נערכות ביום זה פעילויות לנשים וילדים. בארץ, מלבד דוכנים ואפשרות לקנייה במבצעים מדהימים… נערכו גם מספר הרצאות שנגעו כולן. לשמחתי הרבה, הוזמנתי להרצות בשנה שעברה ולאור ההצלחה הקונספט נשמר גם לשנה זו! ב-31/10/11, יום ב' בקניון גבעת שמואל. גם השנה, אני שמחה לפתוח את רצף ההרצאות המיוחדות ליום הזה. אני חושבת ומקווה כי אנו מצליחות להעביר מסר חשוב- לכל אישה! את, אני, האמא… חשובה!!

שתהיה לכולנו שנה נהדרת.

הרבה בריאות ואהבה, גזית

להכיר את גזית מרגלית טוב יותר הקליקי כאן

פורסם ב: אמהות בדרך

על המחבר:

תגובות פייסבוק

comments

הוסף רשומת תגובה