דיאטה לאחר לידה – איך יורדים במשקל לאחר לידה?

עליה במשקל בזמן ההיריון זה חלק מתהליך בריא וטבעי, אבל מי מאיתנו לא כמהה לחזור לגוף שהיה לה לפני הלידה?

חשוב לי שתפנימי – ירידה במשקל לאחר לידה צריכה להיעשות בהדרגה ומתוך הקשבה לצרכים האמתיים של הגוף שלך בתקופה הזו. בשתי הלידות שלי זה לקח שנה שלמה לחזור לעצמי. יש דברים שאי אפשר להאיץ בהם. בהריון האגן מתרחב כחלק מההכנה ללידה ולוקח לו זמן רב עד שהוא חוזר למקום. בהנקה את רעבה מעט יותר מהרגיל, לעיתים אפילו יותר מההיריון. זה טבעי לחלוטין וזה מה שגורם לכך שלעיתים הירידה במשקל היא איטית. מכירה את המשפט – לגוף לוקח לחזור לעצמו 9 חודשים – ממש כמו בהריון? זה נכון.

את לא לבד

בהנקות שלי לא רציתי לוותר על הכוחות שלי, היה לי חשוב לשמור על ההנקה, אז הקשבתי לגוף שלי וכשהיה רעב הענקתי לו את האנרגיה שהיה זקוק לה.
לכן אני בדרך כלל לא מעודדת נשים לעשות דיאטה או ספורט בחודשים הראשונים שלאחר לידה, אני מעדיפה שתלמדי לקבל את השינוי באהבה ובסבלנות, שתקפידי על תזונה טובה. עם זאת זה הזמן להחליף את המילה ספורט בתנועה. זה הזמן להתייחס אל פעילות ספורטיבית כאל אמצעי להחלים, לנוע, להתאוורר, לשחרר את הגוף ואת האנרגיות ולשמור על חיוניות.

אני מזדהה לגמרי עם הרצון להרגיש טוב יותר, לאהוב את עצמך ואת הגוף שלך ולכן מגיע לך כמה טיפים שלא רק שאת יכולה לעשות, אלא מומלץ לך מאוד לנקוט בהם. התייחסי אל הטיפים האלה כאל חלק מההתאוששות וההחלמה שלאחר לידה.

הנה צעדים ראשונים בלקבל את עצמך בחזרה:

הנקה

אחת הסיבות שהגוף עולה במשקל זה כדי לצבור קלוריות לקראת ההנקה, שעתידה לגזול אנרגיות רבות ממך. אז השתמשי ביתרון של הנקה כדי לרדת במשקל. הנקה שורפת 200-500 קלוריות ביום

התעמלות המחוץ לבית

לאחר שסיימת את משכב הלידה – 6 שבועות לאחר לידה וגינלית ו 8 שבועות לאחר קיסרי, ואם את צריכה עוד זמן אז העניקי לעצמך אותו. עברו חודשיים? זה הזמן להתחיל לנוע. זו דרך נפלאה ובריאה לרדת במשקל וגם להתמודד עם תופעת של בלוז לאחר לידה. התחילי בתנועה מתונה, הליכה לא מהירה מסביב לבית, מתיחות לגוף, תרגול רצפת האגן, שחייה או יוגה. הכיני לך תכנית שאת יכולה לעמוד בה ונסי להביא חברה לתוך הפעילות שלך זה יעזור לכן להתמיד.

להתעמלות בתוך הבית – ראי המלצות של ליאת מנדל מורה ליוגה לשחרור הגוף וחיזוק רצפת האגן

תזונה

היפגשי עם תזונאית מוסמכת או נטורופטית שירכיבו לך תפריט שהפוקוס שלו זה לא ירידה במשקל אלא תזונה בריאה, בעיקר אם את מניקה. קחי על עצמך "אתגרים" שאת יכולה לעמוד בהם והרכיבי לך תפריט ממזונות שטעימים לך. זה לא הזמן לאתגר את הגוף בגברים שלא יעשו לך טוב. חשוב שיהיה לך טעים ושתהיי מרוצה כדי להשיג התמדה ולבסוף תוצאות.

הריון ועליה במשקל הם כמו אפונה וגזר, בקיצור טבעי ובריא והולך מצוין יחד. כשאת נכנסת להרפתקת ירידה במשקל עשי זאת מתוך הקשבה לגוף שלך וקבלה שלו. הימנעות מג'אנק פוד כבר יקדם אותך בכמה צעדים טובים לעבר המטרה שלך.

לסיכום, תזונה מאוזנת, התעמלות מתונה וסבלנות זו הדרך הטובה ביותר לחזור לעצמך.

בהצלחה בהנאה ובתיאבון

שני תשובה תזונאית

המלצה מניקה

" אם את רוצה ללכת למומחית שהיא גם נטורופטית פרקטית ותוזנאית טבעית שני תשובה היא המומחית בשבילך! מנסיוני האישי אחרי שעברתי אצלה סדנת ניקוי רעלים והתאמה של תפריט שפשוט עשה לי פלאים בגוף ובהרגלי התזונה שלי אני ממליצה בחום!" מתאימה מאוד לנשים לאחר לידה, אמא מניקה בעצמה שחקרה היטב את נושא התזונה בתקופת ההנקה ואחריה.

להכיר את שני טוב יותר הכנסי לכאן

 

 

פורסם ב: בריאות, מניקהTV

על המחבר:

תגובות פייסבוק

comments

6 תגובות "דיאטה לאחר לידה – איך יורדים במשקל לאחר לידה?"

קישור חוזר | RSS תגובות

  1. מאת יפה:

    לגבי ההמלצות על התזונה – שימו לב, יש טעות קטנה בכתבה… בפסקה הראשונה כתוב: "זה לא הזמן לאתגר את הגוף בגברים שלא יעשו לך טוב."
    התכוונתם בוודאי ל"דברים" ולא למשהו אחר… (: רק בחיוך!

  2. מאת דיאטה:

    תודה רבה על ההמלצות, לגבי היוגה- מצאתי שהיא הכי עוזרת ומחזקת את הגוף. (לפחות לי היא עזרה)

  3. מאת nika:

    יפה, מדובר בטעות קולמוס אבל הטעות והתגובה שלך כל-כך הצחיקו אותי שהחלטתי להשאיר את זה :-)

  4. מאת אורנה:

    תודה רבה על המידע.
    קניתי טיפות דיאטה של ד"ר סימונס ורציתי לדעת אם קורה ואני חורגת מהתפריטים המומלצים אז זאת בעיה רצינית?

  5. מעניין מאד, תודה!

  6. מישהי שמעה על דיאטת פטל? כדאי ?

הוסף רשומת תגובה